Az internetes kereskedelem az olyan iparágak egyike, amely évről évre folyamatosan fejlődést, forgalomnövekedést mutat, köszönhetően az internet hozzáférések arányának növekedésének, és az egyre jobb minőségű szolgáltatásoknak, webshopoknak.
Ennek a növekedésnek, és az internetes kereskedelemben rejlő lehetőségeknek köszönhetően minden webshop jól teszi, ha figyel a vásárlók véleményére, igényeire.
A vásárlók szerint a legidegesítőbb dolgok vásárláskor, ha ugyanazt az információt több helyen is külön-külön meg kell adni, ha nem tudnak változtatni a rendelésen, miután elkezdték a fizetési folyamatot, kötelezően regisztrálniuk kell, és ha túl soknak érzik a kitöltendő mezőket. Ezeknek a lényege minden esetben ugyanaz: túl hosszú a vásárlási folyamat. Arra kell törekedni, hogy minél gyorsabban tudjon a felhasználó rendelni, fizetni.
A kosárelhagyások leggyakoribb okai, ha túl magasak a szállítási költségek, nem érzik megbízhatónak a fizetést, nem áll rendelkezésre az általuk preferált fizetési/szállítási módszer, vagy ha máshol olcsóbban megtalálták a kinézett terméket.
Rengeteg probléma, frusztráció oka a vásárlások során, ha nem találnak meg minden szükséges információt a termékekről a vásárlók. Számos webshop nem rendelkezik egyáltalán leírással, vagy csak elfelejtik a speciális információkat megjeleníteni. Pl. hiába van egy ruha webshopon minden termékhez részletes leírás, méretekkel, ha elfeledkeztek a mérettáblázatról. Anélkül a megadott adatok használhatatlanok lesznek.